Facebook to najpopularniejsza platforma społecznościowa w Polsce. Większość wykorzystuje tę platformę do przeglądania opublikowanych na niej treści. Mało jednak osób wykorzystuje tę platformę do pozyskiwania klientów do swojego biznesu. Firm ubezpieczeniowych, które profesjonalnie wykorzystują płatne reklamy, do pozyskiwania klientów na swoje usługi jest w Polsce może kilkanaście.
Dlaczego tak mało firm z branży ubezpieczeń wykorzystuje płatną reklamę na facebooku do generowania leadów, które następnie zamienią w klientów? O tym w dzisiejszym artykule.
Facebook Ads w 2022
Płatne reklamy na facebooku to jedno z najskuteczniejszych, o ile nie najskuteczniejsze narzędziem do pozyskiwania klientów.
Z platformy tej korzystają wszystkie możliwe grupy społeczne, ludzie pełniący różne zawody, będący w różnym wieku i posiadający różne pasje. Dzięki tak ogromnej, a zarazem zróżnicowanej społeczności masz możliwość wykorzystania tej platformy do promocji, bez względu na to co sprzedajesz oraz do komu chcesz wyświetlać reklamy.
Dla kogo są kampanie w mediach społecznościowych takich jak facebook?
Kampanie sprawdzą się w przypadku wszystkich firm, które:
- Chcą zbudować kolejny kanał generowania zamówień w sklepie internetowych
- Chcą zbudować kolejny kanał na generowanie leadów
- Dopiero ruszają i chcą maksymalnie szybko zbudować ugruntowaną pozycję na rynku
- Chcą zbudować bardziej przewidywalny kanał pozyskiwania klientów
- Chcą odciążyć pracą swoich handlowców
- Chcą pozyskiwać klientów lokalnie
- Chcą zwiększyć efektywność pracy agenta ubezpieczeniowego
- Chcą regularnie pozyskiwać nowych klientów, a nie bazować wyłącznie na klientach powracających
- Chcą w krótkim czasie wygenerować dużą sprzedaż ubezpieczeń
Jak wygląda marketing w większości firm z branży ubezpieczeń?
Marketing w większości firm sprzedających wszelkiego typu ubezpieczenia prawie zawsze kompletnie nie istnieje. Firma ogranicza się jedynie do wizytówki google, strony internetowej oraz fanpage na facebooku. Strona internetowa nie była prawdopodobnie aktualizowana od 8 lat,
a na facebooku przeważają zdjęcia kubka z kawą.
Tak nie powinien wyglądać marketing w Twojej firmie!
Branża ubezpieczeń, to świetna branża w której implementując podstawowe zagadnienia związane z marketingiem oraz reklamą jesteś w stanie uzyskiwać świetne wyniki sprzedażowe.
Zanim zaczniesz wykorzystywać reklamy facebook ads musisz wrócić do fundamentów i zbudować profil buyer persony
Zastanów się:
- Kim jest Twój klient
- Jak wygląda proces decyzyjny takiej osoby?
- Z jakimi wątpliwościami przed zakupem zmaga się taka osoba?
- Jakie ma bolączki i wyzwania?
- Jak długi jest jej proces decyzyjny?
- Czy decyzja zakupowa jest najczęściej emocjonalna, czy wykalkulowana?
- W jakich kanałach komunikacyjnych jest ta osoba?
- Jakie działania marketingowe warto wprowadzić na każdy z etapów lejka sprzedażowego?
To tylko niewielka część z pytań, które powinieneś sobie zadać przed rozpoczęciem szerokich działań marketingowych.
W ilu miejscach w internecie powinna znajdować się moja firma?
Ilość kanałów w których będzie można znaleźć Twoją firmę czy agentów ubezpieczeniowych powinna wynikać bezpośrednio z zasobów jakie posiadasz. Absolutną podstawą jest strona internetowa, gdzie potencjalny klient będzie mógł zapoznać się ofertą oraz powinien otrzymać odpowiedź na najczęstsze pytania potencjalnych klientów.
Jeśli nie masz dużego zespołu, to osobiście rekomenduje Ci wybranie 2 kanałów w mediach społecznościowych oraz poparcie to płatną reklamą.
Nie może to być jednak reklama oparta na przycisku “promuj post” a kampania odpalona z bardziej zaawansowanego narzędzia jakim jest menadżer reklam.
W przypadku gdy nie masz żadnego doświadczenia w marketingu oraz płatnych reklamach, uważam za bardzo rozsądną decyzję skorzystanie z oferty jednej z agencji marketingowych czy freelancera, którzy mają doświadczenie w Twojej branży.
Efekty będą zdecydowanie szybsze, ponieważ często już w ciągu kilku dni od startu reklamy jesteś w stanie zdobywać klientów na ubezpieczenia. Sam budżet reklamowy zostanie również bardziej efektywnie wykorzystany, dzięki modelom i schematom, które się po prostu sprawdzają.
Sam osobiście mając doświadczenie w przeprowadzaniu kampanii dla branży ubezpieczeń, znam już dokładnie schematy, modele czy wzory reklam, które się sprawdziły. Mogę zatem wdrożyć je
w Twojej firmie i z bardzo dużym prawdopodobieństwem okażą się one sukcesem.
Podsumowanie
Branża ubezpieczeniowa posiada ogromne pole do zagospodarowania w kwestii marketingu oraz płatnych kampanii reklamowych nakierowanych na generowanie leadów. Bez względu którym obszarem ubezpieczeń się zajmujesz – Twój klient jest na tej platformie. Teraz czas na dotarcie do niego z Twoją ofertą!
Pamiętaj, że im dłużej zwlekasz z podjęciem decyzji o rozwoju marketingu – konkurencja zyskuje nad Tobą przewagę.
Dziś metody poszukiwania klientów biznesowych czy indywidualnych w branży usług ubezpieczeniowych jest mocno archaiczna, to jednak może się zmienić! Wtedy konkurencja będzie jeszcze większa, a pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia będzie mocno utrudnione.
Chcesz w sposób powtarzalny pozyskiwać klientów do Twojego biznesu?
Odbierz darmowy audyt marketingowy dla Twojej firmy!
W trakcie audytu przeanalizujemy Twoje dotychczasowe działania, zasoby oraz przedstawimy rozwiązania, które sprawdziły się już w innych firmach i mogą sprawdzić się również w Twojej!